Simülasyona Dayalı Öğretimin Ebelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendilerine Güvenlerine Etkisi

Proje No KÜN.2024-BAGP-002
Projenin Adı Simülasyona Dayalı Öğretimin Ebelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendilerine Güvenlerine Etkisi
Proje Yürütücüsü Dr. Öğr. Üyesi Meral Başaran
Araştırmacılar Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Yıldız, Dr. Öğr. Üyesi Rukiye Yalap, Arş. Gör. Bilgesu Çelik, Arş. Gör. Sinem Sönmez
Projenin Türü Ar-Ge
Ait Olduğu Birim SBYO
Süresi (Ay) 12 ay
Proje Özeti     Ebelik ve hemşirelik eğitimi hem teorik hem de pratik olmak üzere iki aşamayı içeren akademik bir eğitimdir. Uygulama laboratuvarları ve klinik birimleri içine alan pratik aşamasında, öğrencinin edindiği teorik bilgiyi uygulaması beklenmektedir. Fakat bazen, fiziki koşullar, bakım alan bireyin vermiş olduğu ani tepkiler ve öğrencilerin kliniğe hazır oluşunda aksaklık ve yüksek anksiyete seviyesi, uygulama aşamasını olumsuz yönde etkilemektedir. Son yıllarda sık kullanılan ve öğrencilerin gözünde gerçeğe yakın deneyim sunan   simülasyon eğitimi, bu duruma çözüm getirmektedir. Literatürde de kanıtlarına rastlanan   simülasyonun sağladığı katkı göz önüne alındığında simülasyona dayalı öğretimin ebelik ve hemşirelik bölümleri müfredatına dahil edilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmada simülasyona dayalı öğretimin öğrencilerin memnuniyeti ve öğrenmede kendilerine güvenlerine etkisi değerlendirilecektir.



E-Bülten Kayıt

Okulumuz hakkındaki yeniliklerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın.

Onay vermeden bu işlemi gerçekleştiremezsiniz
Kapadokya Üniversitesi veri sorumlusu sıfatıyla, verdiğiniz kişisel verilerin gizliliğini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa (KVKK) uygun olarak ve büyük bir hassasiyetle koruyacaktır. Kişisel verileriniz, KVKK’ya uygun olarak işlenecek, sizleri Kapadokya Üniversitesi hakkındaki gelişmelerden e-posta veya telefon yoluyla haberdar etmek için kullanılacaktır. Detaylı bilgi için tıklayınız