Simülasyona Dayalı Öğretimin, Öğrenme ve Etik Duyarlılık Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi: Randomize Kontrollü Deneysel Çalışma

Proje No KÜN.2024-BAGP-001
Projenin Adı Simülasyona Dayalı Öğretimin, Öğrenme ve Etik Duyarlılık Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi: Randomize Kontrollü Deneysel Çalışma
Proje Yürütücüsü Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Yıldız
Araştırmacılar Dr. Öğr. Üyesi Meral Başaran, Dr. Öğr. Üyesi Rukiye Yalap, Arş. Gör. Bilgesu Çelik, Arş. Gör. Sinem Sönmez
Projenin Türü Ar-Ge
Ait Olduğu Birim SBYO
Süresi (Ay) 12 ay
Proje Özeti Geçmişten günümüze eğitim ve teknoloji alanında yaşanan olumlu gelişmeler ve ilerlemeler, eğitim teknolojilerinin daha yaygın kullanılabilmesine fırsat tanımıştır. Olağanüstü durumların sıkça yaşandığı dünyamızda eğitim bazı koşullarda ciddi anlamda kesintiye uğrayabilmektedir. Bu durumlarda özellikle lisans düzeyinde eğitim veren üniversiteler teorik ve uygulama temelli bir meslek kazandırma amacı güdüyorsa mutlaka teknolojik eğitim araçlarından yararlanması beklenmektedir. Bu eğitim teknolojileri eğitimin kesintiye uğramasını önleyerek, hedeflenen program çıktılarına ulaşabilmeyi de kolaylaştırmaktadır. Ayrıca sadece olağanüstü durumların iyi yönetilmesi için değil, insan üzerinde girişim yapmayı gerektiren hemşirelik ve ebelik bölümlerinde eğitim gören öğrencilerin gerçeğe en yakın ortamda uygulama yapmasına imkanı sunarak, öğrencilerin klinikte karşılaşamayacağı vakaları yönetmesini sağlayarak, öğrenme deneyimleri sırasında hata yapmasını, yaptığı hatanın girişim yaptığı bireyi olumsuz etkilemesi riskini ortadan kaldırmaktadır. Ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin teorik bilgi ve uygulama becerilerinin geliştirilmesi, ahlaki boyutu dikkate alarak bireyler üzerinde girişim yapmaları gerektiğinin duyuşsal olarak benimsetilmesi büyük önem arz etmektedir. Ebe ve Hemşirelerin yaptıkları her müdahalede, her uygulamada mesleki örgütleri tarafından kabul edilmiş olan mesleki etik kodlara bağlılık göstererek ahlaki duyarlılığa sahip olması gerekmektedir. Öğrencilerin laboratuvar ortamında istendik düzeyde bilişsel, psikomotor ve duyuşsal becerilere sahip olduktan sonra klinik uygulama ortamında daha güvenli şekilde çalışabilmeleri için simülasyona dayalı öğretim yöntemleri kullanılabilmektedir. Hemşirelik esasları ve Ebelik esasları derslerinde öğrenciler, klinik uygulamaya çıkmadan önce ilk kez mesleki anlamda uygulamalı bir dersle karşı karşıya kalmaktadır. Bu derslerde sonraki yıllarda öğreneceği diğer alan derslerinin temeli oluşturulmakta ve çalışma disiplini öğretilmektedir. Bu derslerin öğretiminde simülasyona dayalı öğretim yönteminin kullanılması mesleki gelişimin desteklenmesi ve temel ilkelerin öğretilmesi açısından oldukça önemli hale gelmektedir. 



E-Bülten Kayıt

Okulumuz hakkındaki yeniliklerden haberdar olmak için e-posta adresinizi bırakın.

Onay vermeden bu işlemi gerçekleştiremezsiniz
Kapadokya Üniversitesi veri sorumlusu sıfatıyla, verdiğiniz kişisel verilerin gizliliğini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa (KVKK) uygun olarak ve büyük bir hassasiyetle koruyacaktır. Kişisel verileriniz, KVKK’ya uygun olarak işlenecek, sizleri Kapadokya Üniversitesi hakkındaki gelişmelerden e-posta veya telefon yoluyla haberdar etmek için kullanılacaktır. Detaylı bilgi için tıklayınız