Proje Özeti |
Teknoloji insan yaşamının her öğesinde yeniliği teşvik ettiğinden, geleneksel öğrenme yöntemine ayak uydurmak giderek zorlaşmaktadır. İnsanlar her zaman bilgi tabanlarını genişletmeye ve bunu hem kişisel hem de profesyonel olarak gelişmek için kullanmaya ihtiyaç duyarlar. Sosyal medya platformlarının yaşamımızda yer almasının bir sonucu olarak insanlar giderek daha da bıkkın hale gelmektedirler. Bir öğretim elemanı gelişimini sağlamak için geleneksel yaklaşımı benimseyip konuyu baştan sona inceleyemez çünkü bu onun diğer alanlardaki bilgi ve yeteneklerini geliştirmek için kullanabileceği önemli miktarda zamanını alacaktır. Bu, uzun ve yavaş tempolu kurslara karşı bir seçenek olarak etkileşimli e-öğrenme modüllerinin yükselişinin temel nedenidir. Pandemi döneminde teknolojinin eğitime dahil edilmesi çağrısıyla birlikte çevrimiçi eğitime yönelik sürekli artan talep e-öğrenme kullanımının artmasına neden olmuştur. Günümüz akademik ortamlarının gereksinimi olan insan profili artık değişmiş, farklılaşmıştır (SCANS, 1991; TÜSİAD, 1999,2021). Küreselleşme, bilim ve teknolojideki hızlı ilerlemeler günümüz toplumlarının gerektirdiği insan gücü profilini belirleyen temel değişkenler olmuştur. Bu durumda, toplumlar artık, "kendini geliştiren" ve "yaşam boyu öğrenme" becerilerine sahip bireylere gereksinim duymaktadır. Bir üniversitenin, bütünsel gelişimi, araştırma yanında öğretim kapasitesinin güçlendirilmesini de gerektirir. Eğiticilerin eğitimi yeni bir eğitim modeli olmayıp dünyada pek çok üniversite tarafından düzenli olarak değişik format ve adlarda (hizmetiçi eğitim, personel eğitimi, profesyonel gelişim eğitimi, insan kaynaklarının geliştirilmesi, kariyer geliştirme vb.) uygulanmaktadır. Yine de bu eğitimlerin kalitesi birçok biçimde (eğitimi verecek akademisyenin yeterliliği, süresi, anlatım biçimi v.b.) sorgulanmakta ve sürdürülebilirliği sağlamak mümkün olmamaktadır. Tasarlanan proje bu açılardan ortaya çıkabilecek sorunları azaltabilecek bir model önermektedir.
|