Proje Özeti |
Bu araştırmada erken çocukluk döneminde geliştirilip uygulanan “katılım temelli proje yaklaşımı” uygulamalarının okul öncesi dönem çocuklarının sosyal gelişim (sosyal problem çözme becerileri), bilişsel gelişim (ileri-geri yönlü bellek genişliği ve bilişsel tempo) ve dil gelişim (alıcı dil) alanlarına etkisinin karma yöntem (nicel ve nitel bakış açısıyla) ile incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 48-72 ay arası okul öncesi dönem çocukları dahil olacaktır. Araştırma nicel ve nitel veri toplama süreçleri ile birlikte deneysel uygulama sürecini içermektedir. Planlanan çalışma; nicel veri toplama süreci, deneysel uygulama ve nitel veri toplama süreci olmak üzere üç basamakta gerçekleştirilecektir. Planlanan çalışmanın nicel veri toplama aşamasında, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeli uygulanacaktır. Uygulamalar sürecinde deney grubunun grup sorumlularına araştırmacılar tarafından mentörlük yapılacak ve etkinliklerde destek olunacaktır. Bu uygulamalarda 2013 MEB Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan kazanım ve göstergelerden faydalanılacaktır. Ayrıca, proje uygulamaları süresince çocukların etkinlikleri gözlemlenecek (video kayıtları alınacak ve gözlem notları tutulacak), uygulama dökümanları dosyalanacak ve uygulama sonunda projeyi uygulayan grup sorumluları ile bireysel görüşmeler yapılacaktır. Uygulama sonunda, deney grubunda yer alan çocukların amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilecek 4-6 ebeveyni ile çocukların gelişimlerine ilişkin ebeveyn gözlemlerini belirlemek amacıyla online bir platformda odak grup görüşmesi yapılacaktır. Araştırma sonunda elde edilen veriler nicel ve nitel veri analizi yapılarak değerlendirilecektir.
|