Proje Özeti |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) 6. Düzey (Lisans Eğitimi) Yeterlilikleri doğrultusunda “Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme” yeterliliğini hedeflemektedir. 2024-2025 eğitim-öğretim yılı itibarı ile bu doğrultuda planlanmış olan öğretim planı değişikliklerine göre Lisans programlarında ilk iki yıl genel İngilizce çerçevesinde Beginner (A1), Elementary (A2) ve Pre-Intermediate (B1-) düzeyleri hedeflenmektedir. Öğrenci motivasyonunu, dolayısı ile ilgisini yükseltmek ve alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilmelerini sağlamak ve B1+ hedefine ulaşmak amacıyla üçüncü yıldan itibaren üç dönem boyunca bu öğrencilere alanları ile ilişkilendirilmiş bir dil öğretimi verilmesi öngörülmüştür. Bu öngörüyü desteklemek amacıyla öğrenciler ve ilgili bölüm yöneticileri ile görüşmeler yapılmış, bu köklü değişiklik için gerekli destek sağlanmıştır. Yapılan saha araştırmaları sonunda bazı bölümler ile ilgili alanda dil öğretimine yönelik yazılı malzemelerin olmadığı anlaşılmış, bu malzemelerin alan ile ilişkilendirilmiş bir öğretim metodu çerçevesinde Yabancı Diller Yüksekokulu öğretim elemanları tarafından hazırlanmasına karar verilmiştir. Söz konusu bölümler Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Konuşma ve Dil Terapisi, Odyoloji, Çocuk Gelişimi bölümleri ile İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi Siyaset Bilimi Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi Kamu Yönetimi bölümleridir. Bölüm yöneticilerinin yönlendirmeleri ve önerileri doğrultusunda alanlarında yazılı metinlerden seçilen okuma parçaları okuma, gramer ve kelime çalışmaları yoluyla detaylandırılacak ve bu çalışmalar sonunda öğrencilerin alanlarında yazılmış makale veya yazılı diğer malzemeleri kolaylıkla takip etmeleri sağlanarak B1+ hatta B2 düzeyine gelmeleri sağlanacaktır.
|